W okresie od 01.01. do 30.09. 2023 roku Grupa zanotowała 16,4% wzrost przychodów ze sprzedaży w stosunku do analogicznego okresu w 2022 roku.
Wartość przychodów Grupy w III kwartale 2023 roku wyniosła 84,7 mln zł i była wyższa o 4,4% w stosunku do analogicznego okresu 2022 roku.
Wynik ten jest efektem:
Spółka kontynuowała proces ograniczania ponoszonych kosztów finansowych poprzez efektywniejsze zarzadzanie płynnością Grupy wobec relatywnie wysokiej inflacji i utrzymujących się w 3 kwartale wysokich stóp procentowych.
Spółka widzi utrzymywanie się wysokiej presji podaży producentów co wpływa na agresywną politykę cenową, która nie zawsze jest skorelowana z poziomem kosztów i dynamicznie zmieniającego się środowiska rynkowego oraz presję na obniżki cen sieci handlowych. Obserwujemy zagrożenia związane ze stagnacją na rynku, która skłania sklepy i sieci handlowe do podejmowania agresywnych działań w celu pobudzenia konsumpcji i pozyskania klientów poprzez promocje, obniżki cen półkowych, często wbrew poziomowi inflacji producenckiej.
Czynniki te mogą wpłynąć na rentowność i przychody Grupy w dalszej perspektywie.
Sytuacja na rynku zbóż istotnie wpływa na przychody Grupy i jest stale monitorowana. Widzimy pewną stabilizacje cenową na rynku, ale zauważamy także wzrastającą presję cenową w szczególności na zboże o dobrych parametrach, którego po ostatnich zbiorach jest mniej niż oczekiwano.
Grupa Makarony Polskie jako silny gracz rynkowy jest w stanie zarządzać ryzykami biznesowymi i zakłada dalszy pozytywny rozwój Grupy w kolejnych okresach.