Spółka Makarony Polskie SA stara się być obecna w życiu środowisk lokalnych.
Aktywnie wspieramy działania i inicjatywy w zakresie działalności charytatywnej, jak również działania i inicjatywy na rzecz rozwoju kultury, edukacji oraz sportu.
Nasze akcje:
Spółki Grupy utrzymują długofalowe relacje ze środowiskiem akademickim, czego przykładem jest np. współpraca spółki Makarony Polskie SA z Uniwersytetem Rzeszowskim w zakresie działań B&R oraz z Uniwersytetem Przyrodniczym w Poznaniu, a także współpraca spółki Stoczek Natura Sp. z o.o. z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Grupa od wielu lat prowadzi różnego rodzaju działania charytatywne na szczeblu lokalnym i krajowym udzielając wsparcia zarówno bezpośrednio potrzebującym dzieciom (akcje świąteczne i mikołajkowe, wsparcie wypoczynku wakacyjnego), jak i instytucjom typu hospicja, ośrodki pomocy społecznej, fundacje, związki harcerstwa oraz szkoły.
W 2021 roku Grupa po raz kolejny włączyła się w akcję „Serce dla Rodaka” organizowaną przez Fundację Dziedzictwo Kresowe. W ramach akcji wsparto ok. 1,5 tys. Polaków, głównie osób starszych i samotnych, mieszkających we Lwowie, Mościskach, Krzemieńcu oraz Żółkwi.
Wsparcie produktowe przekazano także Społeczności Ośrodka Rehabilitacyjno-Readaptacyjnego "MONAR" w Rożnowicach, który otacza opieką osoby nieubezpieczone, bezdomne, chore, samotne, starsze, potrzebujące pomocy.
Kontynuowano również stałą współpracę z Podkarpackim Hospicjum dla Dzieci – paczki z produktami Grupy (m.in. makarony w kształcie zwierzątek „Wiejska Zagroda” oraz makarony roślinne marki Novelle) trafiły do rodzin i pacjentów Hospicjum.
W 2021 roku do akcji wsparcia podopiecznych Hospicjum dołączyli również pracownicy zakładu w Rzeszowie, którzy w ramach wolontariatu pracowniczego zebrali i przekazali dzieciom produkty, które znalazły się na „Liście do Świętego Mikołaja” przygotowanej przez pracowników hospicjum, np.: zabawki, słodycze, szampony, żele do mycia, pieluchy.
Mecenat i sponsoring kultury i sportu
Grupa Makarony Polskie obejmuje swym mecenatem przedsięwzięcia kulturalne oraz sportowe, zarówno o charakterze ogólnopolskim, jak i lokalnym.
Sponsoring XVII Międzynarodowego Festiwalu Piosenki „Carpathia Festival”. Wydarzenia o światowym zasięgu, odbywającego się corocznie w Rzeszowie. Festiwal wypromował wiele z obecnych gwiazd sceny wokalnej i cieszy się niesłabnącą popularnością. Organizatorami wydarzenia jest Urząd Miasta Rzeszowa, Centrum Sztuki Wokalnej w Rzeszowie oraz Estrada Rzeszowska. Główną nagrodą dla zwycięzcy jest dofinansowanie wydania płyty lub kosztów organizacji trasy koncertowej, zaproszenie do koncertu w kolejnej edycji Festiwalu oraz pamiątkowa statuetka.
Stały sponsoring sportowej działalności Mistrzyni Świata w formach taiji Anny Kubiak przez spółkę Makarony Polskie SA. Oprócz zawodów krajowych, jako członkini Kadry Polski reprezentuje nasz kraj na różnych zawodach międzynarodowych, w tym Mistrzostwach Europy i Świata.